Pisz do mnie więcej
– śpiewogra wedle listów i poezji Marii Konopnickiej ułożona
scenariusz, scenografia, reżyseria: TOMASZ A. ŻAK
muzyka: PIOTR PIECHA
aktorzy:
ANNA WARCHAŁ – jako Maria
ALEKSANDRA PISZ – jako Laura
PIOTR PIECHA – jako Antek oraz akompaniament na harmonii
technika: RYSZARD ZAPRZAŁKA
Premiera: Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu, 8 lipca 2023
Przedstawienie powstało w ramach współpracy Ośrodka Praktyk Artystycznych Teatru Nie Teraz w Rudzie Kameralnej i Zakliczyńskiego Centrum Kultury
Teatr Nie Teraz i Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu w roku 2023 podjęło się i zrealizowało czwarty wspólny projekt teatralny, któremu nadaliśmy tytuł „Pisz do mnie więcej”. W epoce intensywnego podróżowania połączonego z otwarciem się na różne kulturowe światy Europy i innych kontynentów, niezwykle interesującym okazuje się być skorzystanie z usług wyjątkowego przewodnika, jakim jawi się być autorka „Pana Balcera w Brazylii”. Poprzez teksty Konopnickiej mamy szansę na wkroczenie w świat nam bliski, a jednocześnie jakby egzotyczny. Wielką przygodą jest tutaj odwołanie się do szlachetnego sposobu komunikacji międzyludzkiej jakim było pisanie listów. Ponadto, poprzez naszą inscenizację chcemy przypomnieć stare powiedzenie, że „tam, gdzie słychać śpiew, tam dobrzy ludzie mieszkają”. Tę prawdę uosabia postać wędrownego grajka, ludowego artysty, który towarzyszy całej scenicznej akcji. A dla tego scenicznego dziania się wiodącym wątkiem fabularnym jest dialog (również wyśpiewywany) pomiędzy matką (poetką) i córką (aktorką). Zapraszamy więc w podróż i na spotkanie z naszą narodową tożsamością, obecną wszędzie tam gdzie polskie serca biją.
Tomasz A. Żak
Uwarunkowania techniczne
Ekipa realizacyjna:
Aktorzy – 3 osoby (w tym jeden mężczyzna)
Obsługa techniczna – 2 osoby
Kontakt w sprawach technicznych: Ryszard Zaprzałka – 795-206706; smagaczryszard@poczta.onet.pl
Konieczne warunki prezentacji:
Przedstawienie jest realizowane w klasycznym układzie scena – widownia. Przestrzeń sceniczna wymaga minimalnych wymiarów: 6 metrów (szerokości) x 4 m (głębokości). Horyzont sceny, jak i obie boczne kulisy winny być okotarowane. Konieczne jest zupełne wyciemnienie sali, sterowanie światłem lub dostęp do siły (380V) i ew. możliwość podwieszenia świateł. Prosimy o przygotowanie mobilnej drabiny. Używanych jest 4 reflektory (minimum 500W każdy) oraz kolorowe światło LED na horyzoncie. W przedstawieniu może być użyte nagłośnienie (w sytuacjach plenerowych lub we wnętrzach tego wymagających) – trzy mikroporty (aktorzy) oraz 1 lub 2 mikroporty do nagłośnienia akordeonu. Pożądany wówczas jest również odsłuch.
Garderoby dla aktorów winny być zlokalizowane nieopodal sceny i – o ile to możliwe – zaopatrzone w łazienkę z prysznicem. Prosimy też o przygotowanie środków pozwalających na dokładne wymycie powierzchni sceny. Podczas spektaklu nie będą wpuszczane osoby spóźniające się. Prosimy również o przestrzeganie zakazu fotografowania, filmowania i nagrywania spektaklu bez zgody teatru.
Czas w spektaklu:
Spektakl trwa ok. 70 minut.
Montaż scenografii oraz świateł to nie mniej jak 2,0 godz. (dodatkowo 0,5 godz. przed spektaklem to czas niezakłócanej rozgrzewki aktorów). Demontaż spektaklu trwa ok. 0,45 godz.
Media:
Teatr dysponuje własnym serwisem fotograficznym oraz informacyjnym. Istnieje możliwość organizacji konferencji prasowej przed, jak i po spektaklu, ale tylko poza czasem montażu/demontażu.